ahlan wa sahlan wa marhaban bikom

Selamat datang ke blog ini.Anda dialu-alukan untuk membuat komen2 yang membina..sekiranya nak beli baraka or nak jadi ejen baraka jangan malu2...call 0123587792 or email saya..harga boleh nego.

Sesungguhnya Al-habbatus Sauda boleh menyembuh segala penyakit kecuali mati - mafhum hadith sohih

Khamis, 5 Ogos 2010

baraka penawar kepada H1N1


JINTAN HITAN CEGAH H1N1
SHARJAH, Emiriyah Arab Bersatu (UAE) 13 Ogos - Jintan Hitam atau lebih dikenali sebagai habbatus sauda dalam bahasa Arab dipercayai dapat mencegah jangkitan selesema babi atau influenza A ( H1N1 ).
Menurut kajian yang disiarkan dalam sebuah majalah penyelidikan perubatan China, ia boleh digunakan dengan merendam herba tersebut dalam air suam dan airnya diminum pada waktu pagi.
Akhbar Al-Khaleej melaporkan, kajian tersebut telah menyebabkan penjualan jintan hitam meningkat sebanyak 50 peratus di beberapa negara Asia dan Arab Saudi serta Mesir.
Minuman tersebut turut di edarkan kepada mereka yang sedang menunaikan umrah di Mekah dan Madinah. - AGENSI

Rasulullah SAW bersabda : Sesungguhnya pada jintan hitam (Habbatus Saudah) itu terdapat obat untuk segala macam penyakit kecuali kematian.

Maksud Hadith:
“tetaplah kamu dengan Habbatus sauda kerana padanya terdapat penawar (ubat) bagi segala penyakit kecuali as-saam (mati)” Riwayat Bukhari dan Muslim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan